FAQ
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål.
Ved hver inngang til bygget har vi hygienestasjoner med håndsprit og plakat gjeldende Covid19. Der står hvilke regler som gjelder for å komme inn på bygget.
På hvert bad har vi instrukser for håndvask.
Massasjestolen skal sprayes med antibac etter bruk.
Håndsprit er plassert ut på alle møterom.
Håndsprit er plassert ut på treningsrom.
Førstehjelpsutstyr finner du ved kopimaskinen ved inngangen i andre etasje.
Førstehjelpskurs skal tilbys alle på bygget hvert 5 år med start år 2021.
Alle leietakere får tildelt en nøkkelbrikke som skal brukes når en skal inn på bygget. Det er en chip som er knyttet til ditt eget navn. Det er ikke mulig og komme inn på bygget uten nøkkelbrikke. Dette for å forhindre at uvelkomne gjester tar seg inn på bygget ubemerket. I tilfelle brann så må vi ha oversikt over hvem som er på bygget, dette lar seg ikke gjøre når en kan gå inn og ut som en vil.
SaltoKS er an app du kan laste ned og bruke for å låse opp ytterdørene istedenfor nøkkelbrikke.
Passordet skiftes en gang i året. Kontakt husansvarlig Emelie for å få det.
Vi har ikke garantert internett hastighet per i dag. Hvis det er av interesse å betale ekstra for det så kan vi se på det.
Alle på bygget deler den samme internettlinja per i dag.
Vi oppfordrer alle til å ta lunsj mellom 11.30 – 12.00 men det er selvfølgelig opp til hver og en.
Hvis man spiser utenfor kjernetid, 11.30 – 12.00, så skal man være stille og rolig og ta hensyn til de andre som jobber.
Per i dag er det en lunsjordning der man betaler 600 kr per måned. Maten blir kjøpt av den som handler på butikken, som oftest noen få personer. En liste henger på kjøleskapet der man kan skrive ting som skal handles.
Ved et høyere forbruk enn 600 pr halvår etterfaktureres, i motsatt fall rulles det videre til neste halvår.
Kjøleskapet til venstre på kjøkkenet nede tilhører lunsjordningen. Kjøleskapet til høyre er til for de som ikke er med i lunjsordningen. Der kan du ta en tom kurv og bruke til din egen mat.
Oppvaskmaskinen bør settes på hver ettermiddag sånn at det er rent når en kommer på morgonen. Hvis du kommer til en ren og full oppvaskmaskin så tømmer du den. Rydde dine private ting, flasker, kopper, mat, fat av bestilt catering sånn at det holdes fint. Tørke av kjøkkenbenk og bord hvis det er skitten. Bruk sunt fornuft og hold det ryddig rundt deg. Hvis det mangler oppvasktabletter, oppvaskmiddel eller lignende så skriv opp det på innkjøpslista.
Treningsrommet er tilgjengelig for bruk hele døgnet.
Hvis du trener på dagtid når andre jobber så tenk på volumet på musikken, vis hensyn.
Det er ingen faste plasser for parkering. Når det er fult på byggets parkering må man benytte parkering i gata.
Parkeringsplassene måkes på natten sånn at det er ferdig når en kommer på morgenen.
Hvis man er sistemann på sin etasje så slukker en lyset i den etasjen. Lys i gangen i 2 etasje skal alltid stå på, det går på samme bryter som utelyset.
Røyking kan kun foregå på baksiden av huset, der har vi ikke vinduer inn til noen kontorplasser.
Det kan ikke foregå på fremsiden av bygget, på kortsidene eller på lunsjplassen. Dette for å unnvike røyklukt som kommer inn i kontorlokaler ved åpne vinduer.
Bygget vaskes 2 ganger per uke. Begge kjøkken og alle bad vaskes to ganger per uke, øvrige kontorlokaler vaskes 1 gang per uke.
Kontoret er åpent for arbeid hele døgnet. Dersom man skal ha sosial sammenkomst på kontoret så må man ta hensyn til de som arbeider.
Gi beskjed på felles kanalen på slack, Solypark hvis du skal ha en sosial sammenkomst på kontoret, dette for å informere alle på bygget når noe skjer som kan skape distraksjon. Sjekk kalenderen sånn at det ikke er planlagt møte på møterommene den tiden. Gi beskjed til den som er for høylytt at dempe seg.
Det som beregnes inn i felleskostnader er strøm, internett, papir, hygieneartikler, kaffe, frukt, renhold, snømåking, strøing, treningsromtilgang, renovasjon, service og leiekost på heis og maskiner. (påse at du har innboforsikring selv for dine egne saker)
Beregning på felleskostnader: (per plass) | Pris pr mnd |
---|---|
Kaffe | 90 Kr |
Frukt | 30 Kr |
Renovasjon, Vann og avløp | 150 Kr |
Strøm | 650 Kr |
Renhold og planter | 400 Kr |
Leie av kaffemaskin, kopimaskin og heisservice, møtebookingssystem | 180 Kr |
Hygieneartikler og papir | 80 Kr |
Internett | 90 Kr |
Måking og strøing | 50 Kr |
Estimert 1720 per måned.
Vi fakturerer 1600 akonto og avstemmer årlig.
Kontorpult er inkludert i leien, alt annet må du skaffe selv.
Møterommene må/skal bookes via kalenderen eller på skjermen ved møterommet, før bruk. Kontakte IT ansvarlig på bygget, som er Torstein, for å bli lagt til på kalenderen. Vi har ikke noe maks antall timer i måneden som disse kan brukes.
Man kan søke tillatelse fra husansvarlig, Emelie, hvis en vil ha dyr med på bygget. Da er det viktig at den som har dyr med har ansvar for at det holdes rent etter den. Gi beskjed hvis du har dyreallergier som det må tas hensyn til.
Barn er velkomne på kontoret. De kan ikke forstyrre andre. Vi har et lekerom tilgjengelig for bruk.
Garderobeskap er plassert i den lille gangen utenfor toalettene i første etasje.
Hvis du vil ha tilgang til eget skap så har Emelie nøkler at dele ut.
Vi oppfordrer til å bruke innesko om vinteren for å unngå sølete og møkkete gulv.
Ingen sykkelparkering inne.
Vi har 2 sykkelstativ ute der sykler skal plasseres
Det blir påfyll av papir 2 ganger i uken. Vi oppfordrer alle som tar siste papir og fylle på selv. Dette finner du i skapene ved gangen ut til verandaen.
Den slår seg på automatiskt kl 22.00. Koden er